niedziela, 14 października 2012

Trochę o mnie

Założyłem tego bloga z myślą podzielenia się moimi doświadczeniami pracy z tymi stworzeniami. Króliki rasowe hoduję od początku tego roku. Wcześniej zajmowałem się trochę mieszańcami. W mojej hodowli przeważają króliki Nowozelandzkie Białe. Dlaczego wybrałem tę rasę??? Początkowo chciałem Belgi, ale po analizie doszedłem do wniosku, że jest to dość popularna rasa i będzie trochę problemu ze sprzedażą. Szukałem, czytałem... wreszcie zacząłem interesować się rasami średnimi, od razu zainteresowały mnie Nowozelandy. Miałem trochę problemów ze znalezieniem odpowiednich królików po okazyjnej cenie. Miały być to młode z rodowodem, ale ostatecznie zdecydowałem się na 2 samice i jednego samce zdolnego już do rozrodu. Króliki zamówiłem pocztą. Wszystko pięknie, przy pierwszym wykocie jedna miała 7, druga 5. Króliki dość szybko sprzedałem, Postanowiłem powiększyć hodowle, były to 4 samice z rodowodem od Brzezińskiego, następnie 2 samice z rodowodem od Kluski. Niedawno zakupiłem 2 samce z hodowli Brzezińskiego. Zbliża się zima, a chce jeszcze mieć wykoty przed tą porą. Według mnie krycia odbyły się poprawnie i za miesiąc mogę się spodziewać młodych.

1 komentarz: